دراسة اداء المتعلمين العراقيين للغة الانكليزية لغة اجنبية في استخدام العبارات الاصطلاحية

Authors

  • Ahmed Jundi Ali University of Al-Mustansiriya College of Education
  • ZeenaAbid Ali Dawood University of Al-Mustansiriya College of Education

DOI:

https://doi.org/10.36473/ujhss.v58i2.876

Abstract

This research is devoted to study the performance of Iraqi  EFL learners with reference to  idiomatic expressions in modern Standard English.By  definition , an idiom  is  a  linguistic unit  in  which the meaning of a  given construction cannot  be  understood  from  the  words that  compose  it. Evidence  shows that  English  idiomatic  expressions represent  a  rather  problematic  area  for  EFL  learners . Thus , this  study aims  at theoretically  investigating  the  English  idiomatic  expressions   and  practically  studying  the  Iraqi  EFL  learners'  performance in  dealing  with these  expressions by  means  of  a  specialized  test  designed  for  this  purpose . It  is  hypothesized  that  Iraqi  EFL learners  face  difficulties  in  dealing  with idiomatic expressions in  both  recognition  and  production  levels . The  test  includes  two  questions , each  with  25  items. Results  show  that , at  the  recognition  level ( question 1) , most  Iraqi  EFL  learners  fail  in  recognizing the  idiomatic  expressions , whereas  at  the  recognition  level the  percentage  of  learners  unable  to  employ the  given  idiomatic expressions  increased  including  the  avoided  items , which  are  considered  as  incorrect  in  both  first  and  second  questions . The findings  arrived  at  support  the  above  mentioned  hypothesis . The study ends with some of the  recommendations  for  EFL teachers and learners and the way they encounter   such  expressions  in  spoken  and written English

Downloads

Downloads

Published

12-06-2019

How to Cite

دراسة اداء المتعلمين العراقيين للغة الانكليزية لغة اجنبية في استخدام العبارات الاصطلاحية. (2019). ALUSTATH JOURNAL FOR HUMAN AND SOCIAL SCIENCES, 58(2), 67-84. https://doi.org/10.36473/ujhss.v58i2.876