دراسة اداء المتعلمين العراقيين للغة الانكليزية لغة اجنبية في استخدام العبارات الاصطلاحية

Authors

  • Ahmed Jundi Ali University of Al-Mustansiriya College of Education
  • ZeenaAbid Ali Dawood University of Al-Mustansiriya College of Education

DOI:

https://doi.org/10.36473/ujhss.v58i2.876

Abstract

This research is devoted to study the performance of Iraqi  EFL learners with reference to  idiomatic expressions in modern Standard English.By  definition , an idiom  is  a  linguistic unit  in  which the meaning of a  given construction cannot  be  understood  from  the  words that  compose  it. Evidence  shows that  English  idiomatic  expressions represent  a  rather  problematic  area  for  EFL  learners . Thus , this  study aims  at theoretically  investigating  the  English  idiomatic  expressions   and  practically  studying  the  Iraqi  EFL  learners'  performance in  dealing  with these  expressions by  means  of  a  specialized  test  designed  for  this  purpose . It  is  hypothesized  that  Iraqi  EFL learners  face  difficulties  in  dealing  with idiomatic expressions in  both  recognition  and  production  levels . The  test  includes  two  questions , each  with  25  items. Results  show  that , at  the  recognition  level ( question 1) , most  Iraqi  EFL  learners  fail  in  recognizing the  idiomatic  expressions , whereas  at  the  recognition  level the  percentage  of  learners  unable  to  employ the  given  idiomatic expressions  increased  including  the  avoided  items , which  are  considered  as  incorrect  in  both  first  and  second  questions . The findings  arrived  at  support  the  above  mentioned  hypothesis . The study ends with some of the  recommendations  for  EFL teachers and learners and the way they encounter   such  expressions  in  spoken  and written English

Downloads

Download data is not yet available.

Downloads

Published

12-06-2019

How to Cite

دراسة اداء المتعلمين العراقيين للغة الانكليزية لغة اجنبية في استخدام العبارات الاصطلاحية. (2019). ALUSTATH JOURNAL FOR HUMAN AND SOCIAL SCIENCES, 58(2), 67-84. https://doi.org/10.36473/ujhss.v58i2.876